Sidor


torsdag 13 september 2012

Minnena sitter kvar i kroppen

Jag har bott på "Malmös Manhattan" i över 5 år nu men jag är fortfarande listad hos läkargruppen ute på Limhamn. Det har bara inte blivit av byta. Nåväl i morse körde jag ut dit för att en sjukgymnast skulle titta på min svullna fot vilket gick ganska fort. Jag hade en stund över så jag passade på att köra förbi huset där jag och Björn bodde tillsammans.
Oj vad det högg till i magen när jag närmade mig huset. Jag saktade in och helt spontant tog jag några bilder. Funderade en kort stund om jag skulle stannat och knackat på hos Rune, prästen, grannen men nja, det kändes enklare att bara köra förbi.
Herregud, att en känsla kan sitta kvar så långt efteråt. Till och med nu när jag ser bilderna känns det i magen. Jag har kört förbi där flera gånger förut men...

Vad är det med minnen egentligen. Dom kan aldrig suddas ut, och tur är väl det.
På Hyllie kyrkoväg, Limhamn

Inga kommentarer: